Bu bölüm araştırma ve/veya öğretim yükümlülüğü bulunan tam zamanlı öğretim üyeleri, okutmanlar ve öğretim Görevililerine uygulanabilir olan tam zamanlı öğretim üyeleri yıllık değerlendirmesi için olan genel prosedür ve zaman çizelgesini açıklamaktadır.
ELC Okutmanları Ek 10‘da verilmiş olan ELC Öz Değerlendirme formunu kullanırlar.
Yıllık Aktiviteler Formu bir önceki akademik yıl dönemini (1 Eylül’den 31 Ağustos’a kadar) kapsar; bununla birlikte, öğretim üyelerinin Şubat ayında yeni akademik yıl sistemde görünür görünmez formu güncellemeleri önemle tavsiye olunur. Bu form aynı zamanda öğretim üyelerinin bir önceki akademik yıl dahilindeki performanslarının bir öz değerlendirilmesini, ve mevcut akademik yıldaki projelerini de sundukları bir bölüm içerir.
Prosedür aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir:
Yukarıda açıklanmış olan zaman takvimi aşağıdaki gibi özetlenebilir:
Farklı uzmanlaşmalarda (Akademik & Araştırma Öğretim Üyeleri (Öğretim Kadrosu), Tam Zamanlı Okutmanlar veya Öğretim Görevlileri ve Tam Zamanlı Araştırmacılar) tam zamanlı öğretim üyelerinin yıllık değerlendirmesi üniversitenin beklentilerine bağlı olarak değişir.
Akademik ve Araştırma Öğretim Üyelerinin (Öğretim Kadrosu) yıllık değerlendirmesi öğretim etkililiğine, araştırmaya, bilimsel aktiviteye, ve üniversite ve mesleki hizmete dayalıdır.
Tam Zamanlı Okutmanların yıllık değerlendirmesi öğretim etkililiğine ve üniversite ve mesleki hizmete dayalıdır. Tam Zamanlı Okutmanlar ve Öğretim Görevlileri Yıllık Değerlendirme formunun araştırma aktiviteleri ile ilgili kısmını doldurmak zorunda değildirler. Tam Zamanlı Okutmanların ve Öğretim Görevlilerinin sözleşmeleri ayrıca araştırmayı da içeriyorsa, bu kişiler Yıllık Değerlendirme formunun araştırma aktiviteleri ile ilgili kısımlarını da doldurmalıdırlar ve onların yıllık değerlendirmesi ayrıca o yıl boyunca olan araştırma aktiviteleri ile ilgili uygun bir ağırlığa sahip olarak araştırma performansını da içerecektir.
Tam Zamanlı Araştırmacıların yıllık değerlendirmesi araştırma ve bilimsel aktiviteye, ve üniversite ve mesleki hizmete dayalıdır. Tam Zamanlı Araştırmacılar Yıllık Değerlendirme formunun öğretim aktiviteleri ile ilgili kısmını doldurmak zorunda değildirler. Tam Zamanlı Araştırmacıların sözleşmeleri ayrıca öğretimi de içeriyorsa, bu kişiler Yıllık Değerlendirme formunun öğretim aktiviteleri ile ilgili kısımlarını da doldurmalıdırlar ve onların yıllık değerlendirmesi ayrıca o yıl boyunca olan öğretim sorumluluğu ile ilgili uygun bir ağırlığa sahip olarak öğretim etkililiğini de içerecektir.
Öğretim üyelerinin yıllık değerlendirmesi aşağıdaki kalitatif tanımlayıcılardan bir tanesi ile sonuçlanır: “Olağanüstü”, “Beklenen Üstü”, “Bekleneni Başarı ile Gerçekleştirmiştir”, “Beklenen Altı”, “Bekleneni Karşılamamıştır”.
“Bekleneni Başarı ile Gerçekleştirmiştir” kalitatif tanımlayıcısı, o öğretim üyesinin performansının belirli bir akademik yıl dahilinde beklentileri karşıladığı şeklinde yorumlanmalıdır. Öğretim kadrosu üyelerinden beklenti yüksek tesirli yayınlar ortaya çıkaran araştırmalar yapmaları, başarılı öğretim ve hizmet sunmalarıdır.
Atanmalarının ilk yılında olan öğretim üyeleri ve ücretli veya ücretsiz izinde olan öğretim üyeleri değerlendirilmezler, ve “Değerlendirme Yapılmadı” tanımlayıcısı ile belirtilen bir performans alırlar, ancak onların maaş ayarlaması “Bekleneni Başarı ile Gerçekleştirmiştir” değerlendirmesine dayalı olarak yapılır.
Sabatik izinde olan öğretim üyeleri sadece kendi Dekanlarının tavsiyesi üzerinde araştırma performanslarına dayalı olarak değerlendirilebilirler.
Üç yıldan daha az sözleşmeleri bulunan öğretim üyeleri sadece sözleşme sürelerinin sonunda yenileme amacıyla değerlendirilirler. Bu kişilerin yıllık maaş ayarlamaları da ayrıca “Bekleneni Başarı ile Gerçekleştirmiştir” durumuna dayalı olur, diğer yandan performansları ile ilgili olarak “Değerlendirme Yapılmadı” ibaresi bulunur.
Tavsiye olunan yıllık değerlendirme sonuçları için lütfen Ek 13‘deki performans matrisine bakınız.